Batalkan Pesanan di Web Store
Last updated
Was this helpful?
Last updated
Was this helpful?
Pesanan daripada Web Store telah disegerakkan ke Centralised Distribution dan status pesanan ialah Pending.
Proses pembatan untuk pesanan Web Store di Centralised Distribution mengandungi 3 langkah iaitu:
Pilih pesanan
Mulakan proses pembatalan
Batalkan pesanan
Tekan pada senarai pesanan dan pilih pada pesanan yang anda inginkan untuk pergi ke halaman butiran pesanan.
Selepas anda sahkan informasi adalah benar, pilih Cancel order daripada kotak Actions untuk memulakan proses pembatalan.
Anda boleh masukkan nota penjual (pilihan) dan tekan pada Confirm untuk membatalkan pesanan. Status pesanan akan berubah daripada Pending kepada Cancelled, maksudnya pesanan pelanggan ini telah berjaya dibatalkan oleh anda dan sebarang proses lanjut di sistem Centralised Distribution tidak akan dapat dilakukan.
Status pesanan di Web Store akan berubah daripada Pending kepada Cancelled dan anda tidak dapat meneruskan proses pesanan tersebut.