Cipta Tiket Penghantaran
Last updated
Was this helpful?
Last updated
Was this helpful?
Untuk menghantar produk dari satu cawangan ke cawangan lain, kedai anda mesti mempunyai sekurang-kurangnya dua cawangan yang tersedia.
Lebih lanjut tentang cara menambah dan menguruskan cawangan anda boleh dirujuk di sini:
Ini terdiri daripada langkah-langkah utama berikut:
Pastikan anda berada di cawangan yang betul
Mulakan proses penciptaan
Pilih produk untuk dipindahkan
Laraskan kuantiti produk yang dipindahkan
Pilih cawangan destinasi
Sahkan keputusan anda
dan tindakan sokongan seperti:
Tukar tarikh pembuatan tiket penghantaran
Tambah nota
Anda perlu memeriksa semula bahawa anda berada di cawangan yang betul di mana anda menghantar produk anda. Jika tidak, tekan pilihan dropbox untuk memilih yang betul.
Anda boleh tekan butang Create shipping ticket pada bahagian atas kiri skrin untuk memulakan proses penghantaran.
Anda boleh memilih produk yang ingin dihantar dari cawangan ini melalui invois dengan menekan skrin produk di sebelah kanan.
Anda boleh menambah atau mengurangkan kuantiti dengan menggunakan butang tambah (+) atau tolak (-) atau dengan menaip terus kuantiti produk terus di dalam kotak input kuantiti.
Anda boleh memilih cawangan destinasi dengan memilih yang betul dari kotak pilihan cawangan.
Setelah anda memeriksa semula semua maklumat dan memastikan semuanya betul, anda boleh tekan butang Complete untuk menyelesaikan proses cipta tiket penghantaran. Status tiket akan diubah menjadi sedang bergerak kerana ia sedang dalam proses penghantaran.