Halaman Pembayaran

Halaman pembayaran yang direka dengan baik perlu mudah untuk digunakan dengan proses yang jelas dan ringkas untuk pelanggan menyelesaikan pembelian.

Bagaimana membina halaman pembayaran yang baik?

Halaman pembayaran harus mengandungi komponen-komponen berikut:

  • Maklumat pelanggan: Halaman pembayaran perlu meminta pelanggan untuk memasukkan alamat penghantaran dan bil, alamat e-mel, dan nombor telefon mereka.

  • Pilihan penghantaran: Halaman tersebut harus menyediakan pelanggan dengan pilihan penghantaran dan kos, membolehkan mereka memilih kaedah penghantaran yang paling sesuai dengan keperluan mereka.

  • Maklumat pembayaran: Halaman pembayaran harus meminta pelanggan untuk memasukkan maklumat pembayaran mereka.

  • Ringkasan pesanan: Halaman tersebut harus memberikan ringkasan pesanan pelanggan, termasuk barang-barang dalam troli mereka, alamat penghantaran, jumlah kos pesanan, dan cukai dan yuran yang terpakai.

  • Pengesahan pesanan: Setelah pelanggan memasukkan maklumat dan butiran pembayaran mereka, halaman pembayaran harus menampilkan mesej pengesahan, mengucapkan terima kasih kepada pelanggan untuk pesanan mereka dan memberikan nombor pesanan dan jangkaan tarikh penghantaran.

Anda boleh mengembangkan tab menu Web builder yang terletak dibahagian kiri dan pilih bahagian Page > Cart.

Ciri-ciri

Anda akan dapat menukar konfigurasi berikut untuk halaman pembayaran:

  • Pengepala/nama halaman

  • Anotasi untuk catatan penghantaran

  • Konfigurasi promosi

  • Anotasi untuk butang diskaun yang digunakan

  • Pengepala/nama butang pembayaran

Last updated

Was this helpful?