Balas perbualan di WhatsApp.

#Kemas kini baru akan dilancarkan pada awal Disember 2024

Cara membalas perkhidmatan perbualan di WhatsApp Business

Langkah 1: Menerima perkhidmatan perbualan

Kini, Social CRM hanya boleh membalas mesej WhatsApp yang diterima (Perkhidmatan Perbualan ). Baca lebih lanjut di Soalan Lazim.

Untuk memulakan perkhidmatan mesej pelanggan dengan WhatsApp, pergi ke Chat & Comment > Pilih Nombor Telefon WhatsApp yang anda telah tambah.

Apabila pelanggan atau tetamu baharu mula bersembang dengan WhatsApp Business anda, Social CRM akan menghantar notifikasi.

Langkah 2: Menghantar mesej

Untuk menghantar mesej, anda boleh menggunakan bahagian sembang di bawah dalam perbualan.

Jenis mesej sokongan WhatsApp Business yang boleh anda hantar kepada tetamu adalah:

  • Mesej teks: saiz maksimum 4096 aksara

  • Mesej audio: saiz maksimum 16MB

  • Mesej dokumen: saiz maksimum 20MB

  • Mesej imej: saiz maksimum 5MB

  • Mesej video: saiz maksimum 16MB

Apabila tetamu memulakan perkhidmatan perbualan dengan nombor telefon WhatsApp Business anda, Social CRM akan menyelaraskannya ke bahagian sembang anda. Setakat ini, anda boleh membalas tetamu anda dalam tempoh 24 jam sejak mesej terakhir tetamu dihantar.

Jika tetamu anda menghantar mesej baru, tetingkap perkhidmatan 24 jam akan dikira semula.

Last updated

Was this helpful?